2010. október 21., csütörtök

Gombás padlizsánsaláta

No, ezt nem tartottam megörökítésre érdemesnek, de az utolsó tányérkánál behúztam a tutit. De menjünk szép sorjában.

Fogsz két kisebb padlizsánt, felkockázod, agyonsózod, félrerakod jó negyed órára. Amikor a sótól megizzadt, folyóvízzel átmosod, és a klasszikus 150°C, 1h sütés következik (elnézést, nem SI-ben adtam meg). A lényeg, hogy akkor kapcsold be a sütőt amikor beteszed, hogy szép lassan melegedjen. Ez fontos a megfelelő karamellizálódás miatt. Amíg a sütő süt, addig igyál egy pohár bort. Meg kis olajon süss pirosra néhány marék szeletelt gombát.

Meg salátástálba facsarj bele egy fél citromot, egy kanál mustárt, olajat, sót, borsot és tejfölt; az sem árt, ha jól összedolgozod ezeket. Ha az egész kicsit pikáns-csípős ízt kap, az nem baj, mert...

Én eddig csináltam, összekevertem a padlizsonos gombát a vannabí majonézzel és párórás hűtőben érlelés után vacsorára megettük.

...s jöjjön a mert:

végig motoszkált bennem, hogy ezt a kissé elszúrt cuccot fel lehetne dobni, így az utolsó kis tányérka adagba belecsaptam egy kiskanál mézet. S lőn. Az kell bele. Nem kicsit, nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése