2011. április 25., hétfő

Fahéjas krumpli és mazsolás saláta

Esik az eső, meg gipszelt kézzel amúgy se lehet sok mindent csinálni, szóval főzőcske. Szokás szerint némileg improvizatív lett: elkezdtem pakolni a cuccokat a hűtőből aztán szépen kialakult.

Első körben a fagyasztott gombát konyharuhán elterítettem, hogy oda nedvezzen. Öt-hat szem krumplit meghámoztam, feldaraboltam, és azt is becsomagoltam egy konyharuhába száradni. Mivel a két felmosórongy hülyén nézett ki a pulton, így a gombát sütőpapíron benyomtam a sütőbe (100 Folk Celsius).

Elfértem. Ennek örömére egy kis pohárban elkezdtem salátaöntetet gyártani: cirka fél deci olívaolajba (innentől olaj, mindenhez az ment a mai nap) akkurátusan csepegtettem egy citromból levet. Ezt opálosra kevertem, majd ment bele mustár, fehérbors, só, még citromlé, meg egy teáskanál méz. Az alkotórészeket addig pakolgattam amíg ehető nem lett. Ekkor úgy gondoltam, hogy a reggel óta tálkában ázó mazsolák jól éreznék magukat ebben a randa sárga lében, így leöblítettem őkelméket és zutty.

Mazsolás salátaöntet

Közben kezdett bennem kialakulni a végső kép: saláta, sültkrumpli, és elősütött panírozott bizbaszok.

A salátához megvolt az öntet, így pár salátalevél, két répa lereszelve adta az alapot. Két cukkinit olajon megfuttattam. Miközben ezek futottak, a gombára rászórtam egy marék összevágott póréhagymát, hadd melegedjenek össze. Amikor a cukkinik eleget futkorásztak, ráöntöttem a hagymás gombát, meg ha már korábban felszeleteltem a fokhagymát, annak is meglett a hely. Az egész hóbelevancba beöntöttem a mazsolás öntetet, elkevertem majd rá a salátára, amit újból el lehetett keverni.

Mazsolás salátaöntetes saláta

A saláta ízvilágát a mézes-mazsolás vacak nem nagyon befolyásolta, ellenben fogyasztás közben ráharapva nagyjából egy jól időzített gátizom-összehúzással felérő élményt ad.

De nézzük a krumplit, ami faszán megszikkadt a rongyban. Simán kis sóval olajon megpirítottam. A lényeg, hogy nem kell nagy hőfok, mert akkor hamar odakap, és csak annyit kell a sepenyőbe rakni hogy ne legyenek egymáson. Így három menetben készültek el a kis kockák. Az egyes adagok sütési fázisának végén csipetnyi fahéjat öntöttem rá, ami igazából a sütési élményt fokozta, a végeredményben nem érezhető (legközelebb többet rakok bele).

Fahéjas sültkrumpli

A félkész cuccokat olajos alufóliára fektetve becsaptuk a sütőbe és szép lassan megsütöttük. S ahogy az életben lenni szokott, vagyishogy öt percnyi örömért órákat maszatol az ember, ezt mind gyorsan befaltuk. Na jó, a salátából maradt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése